Chłopaki Też Płaczą recenzja filmu

Co najważniejsze, „Chłopaki też płaczą” nie jest powielaniem schematów, opowieść bowiem nie opiera się na perypetiach tylko dwójki głównych bohaterów, można wręcz powiedzieć, że Peter ewoluuje psychicznie z każdą minutą trwania produkcji, a koniec nie wraca do początku, jest od niego zupełnie inny. Co więcej, Stoller, aby rozśmieszyć widza, nie proponuje mu splotu alogicznych i błaznowatych wydarzeń.

Peter zostaje porzucony przez Sarah. On kocha na zabój, ona natomiast nie potrzebuje kogoś, kto nie jest gwiazdą. On czuje się wykorzystany i rozpacza, a ona ma już nowego, okazuje się nawet, że zdradzała swojego dawnego partnera nawet, gdy jeszcze z nim była. Peter ma więc powody, aby przestać wierzyć zarówno w siebie, jak i we wszystkich ludzi. Jego desperackie próby zatopienia smutków w alkoholu oraz szukania zapomnienia w seksie kończą się raczej w nieudany sposób, ale wzbogacają Petera  o kilka nowych, oryginalnych doświadczeń – trzeba mu to przyznać. Koniec końców, bohater postanawia wyjechać na wakacje, daleko od smutku i od znajomych –  byleby zapomnieć. Los chciał, że na urlopie spotyka właśnie Sarah z jej nowym partnerem – charyzmatycznym wokalistą rockowym. Aldous od początku sprawia wrażenie niezaangażowanego tak, jakby Sarah stanowiła dla niego jedną z wielu zabawek. Ona natomiast sprawia wrażenie szczęśliwej. Peter znowu jest załamany i tak w kółko. Jednak ten pobyt na Hawajach obfituje w wydarzenia, które mogą sprawić, że bohater się odnajdzie, przejrzy na oczy i zacznie myśleć świeżo. Bo Peterowi może wydaje się tylko, że nie może żyć bez swojej dawnej wybranki? Reżyser pokazuje to jednocześnie komicznie, ale też bardzo dobitnie (wręcz okrutnie i upokarzająco) w którejś z końcowych scen. „Chłopaki też płaczą” mają wiele śmiesznych momentów, film obfituje również w ironiczne i kompletne dialogi, które są tak naprawdę główną siłą napędzającą produkcji. Bo scenariusz obrazu, ściślej – historia Petera, nie jest nowatorska, jeżeli w ogóle można być nowatorskim kręcąc w dzisiejszych czasach komedię romantyczną. To właśnie poszczególne gagi, tj. wygłupy, Aldousa na scenie, łóżkowe przygody Petera, refleksyjna opowieść bohatera o pudełku do płatek, które dostał od Sarah, niektóre dynamiczne retrospekcje oraz wstawki i wiele innych sprawiają, że obraz ogląda się z uśmiechem na twarzy. Mimo, że  Stoller zbytnio nie moralizuje, to jednoznacznie mówi, że pycha, chciwość, nieuczciwość oraz nieumiarkowanie to jedne z najważniejszych grzechów i trzeba za nie zapłacić sporą karę, którą jest samotność. Oczywiście, „Chłopaki też płaczą” to świat przejaskrawionych, ale jednocześnie wyrazistych postaci, z którymi nie trudno jest się utożsamić. komputery warszawa

Reżyser niesamowicie skontrastował wygląd przedstawicieli płci męskiej z kobietami. Faceci w filmie są lekkimi nieudacznikami, otyłymi albo wyglądającymi jak Edward Nożycoręki (tak Aldousa określił właśnie Peter), a dziewczyny są piękne, olśniewające i niewątpliwie przykuwające uwagę. Trzeba przyznać, że „Chłopaki też płaczą” aż nadto ambitnym kinem nie jest, ale można się przy nim naprawdę świetnie bawić. Poza tym, produkcja napawa światopoglądowym optymizmem. Sprawia, że chce się żyć, poszukiwać i nie poddawać się. Niby banalne, ale odrobina prawdy jednak w tym leży. Gdyby wszystkie komedie romantyczne były takie jak film Stollera, to oglądałoby się je o niebo przyjemniej – bez ton plastiku, nadętych happy-endów, ciągle takiej samej, wręcz przepranej miłości. Powinniśmy więc docenić „Forgetting Sarah Marshall”. Nic nie stracimy. Laptopy poleasingowe Kraków

Juliusz Żebrowski

Jesteśmy częścią StascjaKultura.pl a ten tekst jest własnością tego portalu.

[strona_podzial]

Tytuł oryginalny: Forgetting Sarah Marshall
Produkcja: USA
Rok wydania: 2008
Dystrybutor: United International Pictures
Reżyseria: Nicholas Stoller
Scenariusz: Jason Segel
Zdjęcia: Russ T. Alsobrook
Muzyka: Lyle Workman
Obsada: Jason Segel, Kristen Bell, Mila Kunis
Gatunek: Komedia romantyczna
Czas trwania: 112 min.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *